به پورتال جدید شبکه دفتر کارآفرینی دانشگاه خوش آمدید. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید از طریق لینک تماس با مدیر سایت، ارسال نمایید. ::: هنگامی که از چیزی می ترسی، خود را در آن بیافکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی از خود آن بدتر است .امام علی (ع) :::: تردیدهای ذهنی امروز تنها مانع تحقق آرزوهای فردای شماست.:::: آینده از آن کسانیست که فرصت ها را قبل از نمایان شدن می بینند.

10:11:59 PM 1396 / 06 / 31
 
اخبار دانشکده

کارآفرینی اینترنتی چیست؟

کارآفرینی اینترنتی فرایندی است که با استفاده از نوآوری و ابتکار عمل، پتانسیل‌های اینترنت را برای حل مشکلی بکار می‌گیرد، به طوری که افراد جامعه برای این راه حل حاضر به هزینه کردن باشند. معمولا نتیجه این فرآیند در قالب کسب و کار اینترنی و یک وب سایت نمود پیدا می نماید. کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.

یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.

زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.در واقع کارآفرینی اینترنتی نوعی کارآفرینی است که از قابلیت های اینترنت به عنوان ابزاری در این راه استفاده می‌کند.

فرد کارآفرین در کارآفرینی اینترنتی ملزم است مهارت‌های فردی، عمومی، فنی و مدیریتی خود را همواره تقویت کرده، پرورش دهد، تا بتواند در کسب و کار اینترنتی خود موفق شود.علاوه بر آن کارآفرین اینترنتی نیز همانند هر کارآفرین دیگری متعهد به پذیرش مخاطرات متعددی (مالی، اجتماعی، روانی و غیره) است.با توجه به ویژگی مجازی بودن کار در اینترنت، بدیهی است که راه اندازی کسب و کار اینترنی و کارآفرینی در اینترنت نیاز به سرمایه گذاری کم‌ تری نسبت به راه اندازی کسب و کار‌های سنتی دارد.

لیکن این حرف بدین معنا نیست که بدون سرمایه یا با سرمایه اندک می توان در اینترنت کارآفرینی کرد. بنابراین لازم است فرد کارآفرین قبل از راه اندازی کاسبی اینترنتی، به فکر روش های تامین سرمایه باشد تا در عمل دچار مشکل نگردد.

هدف غایی هر بنگاه اقتصادی اینترنتی، کسب درآمد از اینترنت با خلق ارزش افزوده و خدمت به جامعه است. پس موفقیت یک کارآفرین اینترنتی با توجه به میزان درآمدی که از طریق اینترنت کسب می کند سنجیده می شود.

ساعت : 9:6 -  روز  : پنج شنبه  - 28 /  9 / 1392 /  شماره خبر : 30 / تعداد نمايش :2902

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


   
جشنواره پرتال

انتخاب پرتال برتر